จัดเต็ม! คำย่อภาษาอังกฤษยอดฮิต A-Z

Home / การศึกษา / จัดเต็ม! คำย่อภาษาอังกฤษยอดฮิต A-Z

เดี๋ยวนี้เรามักจะได้เห็นวัยรุ่นใช้ภาษาอังกฤษกันมากขึ้น ไม่ว่าในเฟสบุ๊ค แชทไลน์ หรือในอินสตาแกรม ซึ่งก็มีวัยรุ่นไม่น้อยที่ชอบใช้ คำย่อภาษาอังกฤษ ในการพิมพ์ สื่อสารพูดคุย เช่น OMG, WTF, BTW, LOL, LMAO เป็นต้น ซึ่งบางทีเราก็ยังไม่เข้าใจว่าคำย่อนี้แปลว่าอะไร วันนี้ทีนเอ็มไทยเลย จัดเต็ม! คำย่อภาษาอังกฤษยอดฮิต A-Z มาให้เพื่อนๆ ได้ดูและนำไปใช้กันคะ หวังว่าจะเป็นประโยชน์ไม่มากก็น้อยนะคะ และอย่าลืมใช้แต่พอดี ย่อทุกคำก็ไม่ไหวนะคะ (อ่านไม่ออก >,<) ^^

จัดเต็ม! คำย่อภาษาอังกฤษยอดฮิต A-Z

จัดเต็ม! คำย่อภาษาอังกฤษยอดฮิต A-Z

จัดเต็ม! คำย่อภาษาอังกฤษยอดฮิต A-Z : A

A3 Anytime, anywhere, any place
AAK Asleep at keyboard
AAP Always a pleasure
AFK Away from keyboard
AKA Also known as
AMOF As a matter of fact
ASL Age/sex/location
ATB All the best
ATM At the moment
AYDY Are you done yet?
AYSOS Are you stupid or something?
AYS Are you serious?
AYT Are you there?

จัดเต็ม! คำย่อภาษาอังกฤษยอดฮิต A-Z : B

B2W Back to work
B/F Boyfriend
B4 Before
B4N Bye for now
BA Bad arse (ass)
BBL Be back later
BHL8 Be home late
BION Believe it or not
BOL Best of luck
BRB Be right back
BRD Bored
BTA But then again
BTW By the way

จัดเต็ม! คำย่อภาษาอังกฤษยอดฮิต A-Z : C

CB Coffee break
CMB Call me back
CMIIW Correct me if I’m wrong
CRBT Crying really big tears
CSL Can’t stop laughing
CU See you
CUL See you later
CUL8R See you later
CYO See you online

จัดเต็ม! คำย่อภาษาอังกฤษยอดฮิต A-Z : D

DIKU Do I know you?
DL Download
DM Doesn’t matter
DNC I do not understand (does not compute)
d00d Dude
DTS Don’t think so
DUR Do you remember?

จัดเต็ม! คำย่อภาษาอังกฤษยอดฮิต A-Z : E

E1 Everyone
E123 Easy as one, two, three
EOD End of discussion
EOL End of lecture
EOM End of message
EZ Easy

จัดเต็ม! คำย่อภาษาอังกฤษยอดฮิต A-Z : F

F2F Face to face
FC Fingers crossed
FYEO For your eyes only
FYA For your amusement
FYI For your information

จัดเต็ม! คำย่อภาษาอังกฤษยอดฮิต A-Z : G

G/F Girlfriend
G2CU Good to see you
G2G Got to go
GA Go ahead
GB Goodbye
GFI Go for it
GF Girl friend
GG Gotta Go
GGP Got to go pee
GL Good luck
GN Good night
GNSD Good night, sweet dreams
GOI Get over it
GR8 Great
GRATZ Congratulations
GTG Got to go

จัดเต็ม! คำย่อภาษาอังกฤษยอดฮิต A-Z
จัดเต็ม! คำย่อภาษาอังกฤษยอดฮิต A-Z

จัดเต็ม! คำย่อภาษาอังกฤษยอดฮิต A-Z : H

H8 Hate
H&K Hugs & kisses
HAND Have a nice day
HRU How are you?
HTH Hope this helps
HUB Head up butt
HW Homework
HMU Hit me up!

จัดเต็ม! คำย่อภาษาอังกฤษยอดฮิต A-Z : I

I2 I too (me too)
IC I see
IDK I don’t know
IDTS I don’t think so
ILU I love you
ILY I love you
IMO In my opinion
IMS I am sorry
IOW In other words
IYO In your opinion
IYSS If you say so

จัดเต็ม! คำย่อภาษาอังกฤษยอดฮิต A-Z : J

JAM Just a minute
JFF Just for fun
JIC Just in case
JLMK Just let me know
JMO Just my opinion
JTLYK Just to let you know
JW Just wondering

จัดเต็ม! คำย่อภาษาอังกฤษยอดฮิต A-Z : K

K Okay
KK Knock, knock
KK Okay, Okay!
KB Keyboard
KEYA I will key you later
KEYME Key me when you get in
KFY Kiss for you
KOTC Kiss on the cheek
KOTL Kiss on the lips
KNIM Know what I mean?

จัดเต็ม! คำย่อภาษาอังกฤษยอดฮิต A-Z : L

L2G Like to go
L8R Later
LH6 Let’s have sex
LMAO Laughing my arse (ass) off
LMK Let me know
LOL Laughing out loud
LOLO Lots of love
LQTM Laughing quietly to myself
LTD Living the dream
LTNS Long time no see
LY Love you
LYSM Love you so much

จัดเต็ม! คำย่อภาษาอังกฤษยอดฮิต A-Z : M

M8 Mate
MC Merry Christmas
MEGO My eyes glaze over
MUSM Miss you so much
MYOB Mind your own business

จัดเต็ม! คำย่อภาษาอังกฤษยอดฮิต A-Z
จัดเต็ม! คำย่อภาษาอังกฤษยอดฮิต A-Z

จัดเต็ม! คำย่อภาษาอังกฤษยอดฮิต A-Z : N

n00b Newbie
N2M Nothing too much
NBD No big deal
NE Any
NE1 Anyone
NFM None for me / Not for me
NM Never mind
NO1 No one
NOYB None of your business
NP No problem

จัดเต็ม! คำย่อภาษาอังกฤษยอดฮิต A-Z : O

OIC Oh, I see
OJ Only joking
OM Oh, my
OMG Oh my God
OMW On my way
OOH Out of here
OOTD One of these days
OOTO Out of the office
OP On phone
OTB Off to bed
OTFL On the floor laughing
OTL Out to lunch
OTOH On the other hand
OTP On the phone
OTT Over the top

จัดเต็ม! คำย่อภาษาอังกฤษยอดฮิต A-Z : P

PAW Parents are watching
PCM Please call me
PEEPS People
PIP Peeing in pants (laughing hard)
PITA Pain in the arse (ass)
PL8 Plate
PLMK Please let me know
PLS Please
PLU People like us
PLZ Please
PM Private Message
PMFI Pardon me for interrupting
POV Point of view
PPL People
PRON Pornography
PTMM Please tell me more
PXT Please explain that

จัดเต็ม! คำย่อภาษาอังกฤษยอดฮิต A-Z : Q
Q Queue
QIK Quick
QL Quit laughing
QQ (qq) Crying eyes
QQ Quick question
QT Cutie

จัดเต็ม! คำย่อภาษาอังกฤษยอดฮิต A-Z : R

RLY Really
RME Rolling my eyes
ROFL Rolling on floor laughing
ROFLMAO Rolling on the floor, laughing my arse off
ROTFL Rolling on the floor laughing
RSN Real soon now
RTMS Read the manual, stupid
RTSM Read the stupid manual
RU Are you?
RUMOF Are you male or female?
RUT Are you there?
RUOK Are you okay?
RYS Read your screen
RYS Are you single?

จัดเต็ม! คำย่อภาษาอังกฤษยอดฮิต A-Z : S

S2S Sorry to say
SAL Such a laugh
SBT Sorry ’bout that
SDMB Sweet
SH Same here
SH^ Shut up
SIG2R Sorry, I got to run
SIT Stay in touch
SOAB Son of a bitch
SOL Sooner or later
SOMY Sick of me yet?
SorG Straight or gay?
SOS Help
SPST Same place, same time
SRY Sorry
SS So sorry
SSDD Same stuff, different day
SSINF So stupid it’s not funny
ST& D Stop texting and drive
STFU Shut the fuck up
STR8 Straight
SUITM See you in the morning
SUL See you later
SUX It sucks
SWAK Sent (or sealed) with a kiss
SWALK Sent (or sealed) with a loving kiss
SYL See you later
SYS See you soon

จัดเต็ม! คำย่อภาษาอังกฤษยอดฮิต A-Z : T

T4BU Thanks for being you
TA Thanks a lot
TAFN That’s all for now
TAM Tomorrow a.m.
TAU Thinking about you
TBC To be continued
TBD To be determined
TBH To be honest
TBL Text back later
TC Take care
TCOY Take care of yourself
TDTM Talk dirty to me
TFS Thanks for sharing
THX Thanks
TLK2UL8R Talk to you later
TL Too long
TMB Text me back
TMI Too much information
TMOT Trust me on this
TMTH Too much to handle
TOJ Tears of joy
TOU Thinking of you
TOY Thinking of you
TPM Tomorrow p.m.
TSNF That’s so not fair
TU Thank you
TTYL Talk to you later
TTYS Talk to you soon
TY Thank you
TYVM Thank you very much

จัดเต็ม! คำย่อภาษาอังกฤษยอดฮิต A-Z : U

UDM You da man
UFB Un fucking believable
UFN Until further notice
UGTBK You’ve got to be kidding
UR Your / You’re
URA* You are a star
URH You are hot (U R Hot)
USU Usually
UW You’re welcome

จัดเต็ม! คำย่อภาษาอังกฤษยอดฮิต A-Z : V

VBS Very big smile
VM Voice mail
VN Very nice

จัดเต็ม! คำย่อภาษาอังกฤษยอดฮิต A-Z : W

W@ What?
W/ With
W3 WWW (Web address)
W8 Wait
WAH Working at home
WAJ What a jerk
WAM Wait a minute
WAYF Where are you from?
WB Welcome back
WBU What about you?
WCA Who cares anyway
WE Whatever
WDYT What do you think?
WITW What in the world
WRT With regard to
W/O Without
WTB Wanted to buy
WTG Way to go
WTF    What the fuck.
WU What’s up?
WUF Where are you from?
WUP What’s up?
WYD What (are) you doing?

จัดเต็ม! คำย่อภาษาอังกฤษยอดฮิต A-Z : X

X Kiss
X! Typical woman
XME Excuse Me
XLNT Excellent

จัดเต็ม! คำย่อภาษาอังกฤษยอดฮิต A-Z : Y

Y? Why?
Y2K You’re too kind
YF Wife
YGG You go girl
YIU Yes, I understand
YNK You never know
YR Yeah right
YSYD Yeah sure you do
YT You there?
YW You’re welcome

จัดเต็ม! คำย่อภาษาอังกฤษยอดฮิต A-Z : Z

Z% Zoo
ZH Sleeping hour
ZOT Zero tolerance
ZUP What’s up?
ZZZ Sleeping (or bored)

ขอบคุณข้อมูล 247live.blogspot.com